MeetingMentor
  • Hegyi Nóra
  • MeetingMentor
  • Referenciák
  • Workshop
  • Agility & Coaching
MeetingMentor
  • Hegyi Nóra
  • MeetingMentor
  • Referenciák
  • Workshop
  • Agility & Coaching
okt 13

Jó volt, hogy itt voltál te is!

  • 2015-10-13
  • Hegyi Nóra
  • Aktualitások, Blog, Értekezlet
Szeretem, ha meghívnak, hogy nézzek meg egy jó kis értekezletet. Az értekezlet megmutatja kicsiben, hogy milyen a rendszer működése közben. Egy óra alatt megválaszol ezer kérdést, nagyon informatív. A végén általában ott ül egy jókedvű és elégedett csapat. Az értekezlet vezetője utólag elmondja, hogy most sokkal jobban sikerült, mint szokott, és milyen jó, hogy ott voltam. Na, ezt szeretem én benne a legjobban! Csak ülök, figyelek és ettől, ott, akkor, a dolgok jobban mennek. Jókat nevetünk ezen utólag, hogy akkor nem is kell mást tenni, mindig valakit meg kell hívni nézőnek. Persze ez nem működik hosszú távon, mert akkor a valaki is unalmassá válik és egy idő után és a kezdeti javulás a megszokás korlátjába fog ütközni.
Mi történik amikor ott ülök és figyelek? A vezető felkészültebben érkezik, mint szokott. A résztvevők, ha tudják előre, hogy nézőjük lesz, szintén felkészültebben jönnek. Mindannyian fegyelmezetten működtetik a szisztémát, a sajátjukat: tiszta sor a hozzászólások rendje, a döntési módszer, készül jegyzőkönyv, időben kezdenek és időben fejezik be, és még sorolhatnám a sok kunsztot, amiről jó sok könyv íródott már.
A közös cél az, hogy a legjobb formájukat mutassák. Ezt egész végig szem előtt is tartják. Mindannyian megteszik, ami ehhez kell. Mindezt magától értetődő módon. Aztán elégedettek és jól érzik magukat. Nem azért elégedettek, mert elfogyott az összes problémájuk, vagy aznap jobb idő van. Attól elégedettebbek, hogy eredményesebben működtették az értekezletet.
Az értekezletek is összetett rendszerek ezért érvényesek rájuk a következők.
Célok tartják működésben őket. Nem a kinyilvánított, hanem a valós célok. Ha azért tartjuk az értekezletet, mert szoktuk tartani minden hétfő délelőtt, akkor érdemes újragondolni ezt. Ha nem tudom, hogy miért kell ott legyek, akkor a kávézásnak és nasizásnak fogok figyelmet adni.
A célokat tudatosan kell követni, mert egyébként elvesznek, átalakulnak, erodálódnak. A ’legjobb formát mutatni egy megfigyelőnek’ cél hamar értékét veszti, mert nem sok értelme van hosszú távon. Helyette mondjuk lehetne a ’minden alkalommal jobban csinálunk valamit, amitől az értekezlet eredményes’. Mert a napirend az nem cél.
Mindenki része a rendszernek, ezáltal hatással van rá, felelős érte. Nem csak a vezető felelős. Ezt minden csapat tudja, amikor ott vagyok és ’csak’ figyelek. Nyilvánvaló, hogy akkor is simán meg tudnák csinálni, ha nem lennék ott. Arról, hogy miért történik sokszor másként, még sokat fogok írni. Gondold végig addig is, hogy amikor értekezletet tartasz, akkor 1.  felkészülsz-e? 2.  megfogalmazod-e a pontos célt és gondoskodsz-e arról, hogy a többiek megértsék és elfogadják? (a napirend az nem cél) 3. képes vagy-e ennek a célnak megfelelően előkészíteni és vezetni az értekezletet?
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Google+
  • LinkedIn
  • e-mail

A szerzőről

Kapcsolódó bejegyzések

  • 3 tanulság, amit az értekezlethelyzetekkel kapcsolatban megtanultam2015-11-08
  • Kérünk téged, hallgass meg minket… :)2015-11-08

Hozzászólások lezárva.

Legutóbbi bejegyzések

  • 2. rész | Mitől lesz egy egyórás értekezlet pontosan 60 perces?
  • 1. rész | Amitől egy egyórás értekezlet 90 percig tart
  • Tudod mikor termel észrevétlenül veszteséget a céged?
  • V. Corporate Coaching Konferencia a CoachOK Szakmai Szövetség rendezésében
  • Lépj egyet hátra!

Neked megvan már?

Töltsd le MOST

VISSZAHÍVÁST KÉREK! KÉRDÉSEM VAN!

  • Impresszum
  • Adatkezelési irányelvek

Kapcsolat

SolutionCafés Kft.
2400 Dunaújváros, Ady Endre u. 12.
Telefon: +36 30 378 8065 e-mail: nora.hegyi@hegyinora.hu
Copyright © www.meetingmentor.hu